יום רביעי, 5 בנובמבר 2008

ביקורת: Hotel Dusk: Room 215





ז'אנר:הרפתקאות/קווסט
מפתחת:Cing
מפיצה:Nintendo

Hotel Dusk הוא המשחק החדש של Cing, שהם אותה חברה שעשתה את Trace Memory, שגם הוא היה משחק קווסט טוב מאוד, שהציג עלילה מיסתורית ומרתקת וחידות שניצלו את הדיאס בצורה חכמה ומתוכחמת, הבעיה היחידה שהיתה למשחק, היא אורך החיים של שהיה די קצר(כ8-10 שעות).
בדומה לTrace Memory, גם לHotel Dusk יש עלילה מרתקת וחידות מותכמות, אך בניגוד אליו, הוא די ארוך(כ30 שעות).

עלילה של המשחק עוסקת בKyle Hyde, שבעבר היה בלש פרטי, במהלך אחת מהחקירות שלו(ובלי להרוס לכם יותר מדי), הוא יורה בשותף שלו Bradly, מה שגורם לו לעזוב את המשטרה, לאחר זמן מסויים הוא מגלה שהגופה של Bradly, לא נמצאה, והוא מוצא עבודה בתור איש מכירות, במטרה לגלות מה קרה לBradly.
במסגרת עבודתו, הוא נשלח על ידי הבוס שלו למלון בשם Hotel Dusk, ומשם בעצם המשחק מתחיל.
כל העלילה של המשחק סובבת סביב המלון, שהוא עצמו מבנה די גדול יחסית עם הרבה חדרים, וסביב הדמויות שנמצאות בו
בתוך המלון אתם פוגשים עוד מספר דמויות, כשכל דמות במשחק שונה מהשנייה, לכל אחת יש אישיות משלה, והיא מתנהגת בהתאם.
בהמשך המשחק אתם תגלו שכל דמות(ללא יוצא מן הכלל), מסתירה סוד מסויים, ושהכל בעצם בצורה ישירה או עקיפה, מתקשר אחד לשני.
העלילה של המשחק היא עלילתית מסתורין, והיא ממש מרתקת, לכל אורך המשחק יהיה לכם חשק להתקדם כדי לגלות מה קורה בהמשך, ואחרי כמעט כל שיחה עם כל אחת מהדמויות, פשוט צצים עוד ועוד סימני שאלה, ולקראת סוף המשחק זה פשוט מדהים לראות איך הכל מתחבר.

עלילה המרתקת, תשאיר אתכם מרותקים למסך של הדיאס.

בניגוד לעלילה, הגיימפליי הוא סיפור אחר, והוא גם אחת הבעייתי, במידה מסויימת במשחק.
חלק גדול מהגיימפליי, הוא פשוט לטייל במלון, לחפש את הדמות שצריך לדבר איתה, כדי לקדם את המשחק הלאה, מה שמזכיר את משחקי ההרפתקאה מבוססי הטקסטים הישנים, אך זה לא הכל, עוד משהו שתצטרכו לעשות, הוא להשתמש בחפצים שלכם, ובחפצים שאתם מוצאים במלון על מנת לפתור חידות מסויימות, חיפוש החפצים עצמם יכול לקחת כמה זמן, כי המלון עצמו די גדול, הבעיה היא שברגע שמצאתם אותם, ברוב המקרים, זה לא ממש קשה להבין מה לעשות אתם, אני לא אומר שהמשחק צריך להיות קשה בטרוף, ולעשות לי את החיים קשים, אבל במקרה של Hotel Dusk, זה פשוט קל מדי, פרט לכמה מקרים בודדים שבאמת אתה צריך לחשוב.
יש במשחק עצמו גם חידות, חלק מהן גם די מתוכמות, לדוגמא, יש חידה, שדורשת ממך לשקף את המסך העליון של הדיאס, במסך התחתון, כדי לגלות קוד סודי, על דף נייר, או חידות מחשבה מתוכמות, למשל חידת גפרורים שבה אתה צריך להסיר 3 גפרורים ממבנה מסויים, כדי ליצור מספר מסויים של ריבועים, החידות הללו ממש חמודות, וחלק מהן באמת דורשות ממך להפעיל מחשבה, אבל הבעיה היא שאין מספיק מהן, וחבל.
עוד חלק גדול מהגיימפליי, הוא השיחות שלך עם הדמויות, בעקרון השיחה שאתה מנהל עם הדמויות במקרים מסויימים זה לא טקסט קבוע מראש, ואתה יכול לבחור מה להגיד, ובמקרים מסויימים זה יכול להביא אותך למצב של Game Over, אז אתה צריך לחשוב ממש טוב, לפני שאתה עונה, בעיקרון ברוב המקרים(או לפחות באלה שמקדמים אותך בעלילה), השיחה שלך עם הדמויות זה כמו מן חקירה, שאתה בעצם מנסה לאט לאט לגלות את הסוד של הדמות, על ידי רמזים שאתה מוצא במלון, החלק הזה דווקא נעשה בצורה נחמדה, ויש לא מעט ממנו, ופה דווקא המשחק עושה את העבודה, ומקנה לך תחושה של בלש או חוקר פרטי שמנסה לגלות סוד גדול, וזה פשוט יפה לראות איך כל הסודות הקטנים שאתה מגלה, מתחברים לסוד אחד גדול, שאותו אתה צריך לפצח בסופו של דבר.
בקשר לצד הטכני של המשחק, המשחק נראה מעולה, הציורים נראים כמו קומיקס מונפש, יש קטעים שבהם הציורים עצמם הם בשחור-לבן וגם הם מונפשים מה שמקנה למשחק מראה של film-noir, ושוב זה ממש מתאים למשחק ונראה מעולה, הדמויות עצמן מעוצבות טוב, והמראה שלהן מתאים לאופי ולאישיות.

הגראפיקה של המשחק נותנת תחושה של סרט שחור-לבן איכותי, מה שמאוד מתאים למשחק.
מבחינת הפסקול, אז עקרונית הוא גם כן טוב מאוד, יש לא מעט מנגינות, ורובן טוב, ואפילו 2-3 מהן, טוב מאוד, יש אפשרות בשלב מסויים של המשחק להשתמש בתיבת נגינה ולשמוע את הפסקול ללא הגבלה, וזה די נחמד, כי שוב, הוא לא רע בכלל.
מבחינת אורך, כפי שכבר ציינתי הוא מאוד ארוך, כ30 שעות, ובחלק מהמקרים יותר.
לסיכוים:מדובר במשחק טוב מאוד, יש לו עלילה מצויינת ומרתקת, שגורמת לך להמשיך, באמת ברוב הזמן שאתה משחק, קשה להניח את הדיאס, כי אתה מת לגלות מה קורה הלאה.
המשחקיות גם כאן בסדר גמור, אומנם אין מספיק חידות, ובמחינת תהליך מציאת החפצים והשימוש בהם, לא צריך לחשוב יותר מדי, אך בחלק המרכזי והעקרי של המשחק, שהוא השיחות עם הדמויות, המשחק עושה עבודה טובה, וזה מה שחשוב.
הגראפיקה של המשחק מצויינת, ומתאימה לו, הסאונד גם כן מצויין.

המשחק ארוך מאוד ולכן אני ממליץ לכל מי שיש דיאס לרוץ ולקנות את המשחק הזה, אתם מקבלים פה תמורה מלאה לכסף שלכם, פשוט משחק שיספק לכם שעות רבות של הנאה.

יתרונות:
-עלילה מעולה ומרתקת.
-המשחק נותן לך תחושה של חוקר פרטי.
-גראפיקה ופסקול טובים מאוד שמתאימים לתחושה שהמשחק נותן.

חסרונות:
-אין מספיק חידות מחשבה.
-העלילה לא נסגרת לגמרי, ומשאירה מקום למשחק המשך.

ציון: 95/100

6 תגובות:

נווה אמר/ה...

אחלה ביקורת תודה רבה:)

אנונימי אמר/ה...

"Hotel Dusk הוא המשחק החדש של Cing"
החדש מתחילת 2007 אתה מתכוון?...אולי
סיימתי את טרייס ועברתי להוטל הגעתי לחלק שמיני ובגלל טעות אנוש אידיוטית...באם הלכה לי השמירה :(
-------------------------
משחק מומלץ בחום לכל מי שיש לו אנגלית טובה ואוהב קווסטים

Yvel DJ אמר/ה...

נראה נחמד :]
אחלה ביקורת רמי O:

Unknown אמר/ה...

Sound really good!
Just the game for me, I should certainty grab it!
Thanks :)

אנונימי אמר/ה...

אף אחד לא להיכנס חוץ מכותב הביקורת:
http://privatepaste.com/89of0ywpvf

eran אמר/ה...

התגובה של אנונימי שכנעה אותי לא לקרוא את הביקורת..
(ויש לך מזל שגמרתי את פרופסור לייטון)